niedziela, 11 sierpnia 2019

Zamki na nowo w nowej odsłonie

W maju 2012 roku założyłem bloga, który nadal dostępny jest pod adresem: https://zamkinanowodotcom.wordpress.com/ Jednak po rocznej aktywności i kilkunastu wpisach, które przyniosły ponad 40 tys. odsłon, zawiesiłem jego aktywność z różnych względów, a śladem po tym blogu pozostał jedynie facebookowy profil - https://www.facebook.com/ZamkiNaNowo/ Przez kolejne lata udało mi się podtrzymać aktywność właśnie na facebooku, a wokół prowadzonego tam zamkowego profilu zgromadziła się społeczność aktywnych użytkowników, przesyłających mi wiele interesujących informacji. Niektórych poznałem w tzw. realu, innych korespondencyjnie i bardzo cenię sobie te znajomości. Facebookowy profil obserwuje ponad 4 tys. internautów, postanowiłem więc nie marnować jego potencjału i ponownie związać z blogiem, na którym będę mógł publikować dłuższe teksty i zdjęcia w lepszej rozdzielczości. Nie chciałem jednak wracać do poprzedniego bloga, którego nie usunę i pozostawię jako archiwum. Nowe otwarcie wymaga nowej płaszczyzny komunikacji i taką spróbuję stworzyć w tym miejscu. 

Zamek Karlštejn niedaleko Pragi łączy w sobie dwie cechy, które będą koncentrowały moją uwagę na tym blogu - średniowieczną architekturę oraz jej mniej lub bardziej historyzującą wizję z czasów znacznie późniejszych. Jest to zresztą charakterystyczne dla większości europejskich zamków, gdyż nieliczne zabytki przetrwały do naszych czasów bez poważnych ingerencji. Fot. autor.

 Świat blogosfery bardzo rozwinął się przez te 7 lat, które minęły od moich pierwszych prób i sprofesjonalizował. W tym względzie z pewnością będę musiał wiele się nauczyć i początki mogą razić pewnym archaizmem edytorskim na tle znakomicie rozwiniętych blogów, których mnóstwo można znaleźć w internecie. Mam jednak nadzieję, że mój blog obroni się przede wszystkim treścią i to jego zawartość będzie interesująca, a nie strona wizualna, której oczywiście nie lekceważę, choć minie zapewne wiele czasu, zanim dopracuję ją w stopniu satysfakcjonującym. Na razie stawiam przede wszystkim na aktywność, a jeśli tę uda się podtrzymać przez najbliższe miesiące, wtedy dopracuję pozostałe elementy. Dlatego potencjalne Czytelniczki i Czytelników proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. 

Zakładając przed laty poprzedniego bloga planowałem skupić się na analizie specyficznego trendu, przejawiającego się w budowaniu nowych zamków z wykorzystaniem historycznych ruin. Jednak moja aktywność na profilu facebookowym ewoluowała w kierunku bardziej uniwersalnym i tak jak tamten profil stał się źródłem wszelkich informacji na temat zamków, tak ten blog również będzie poświęcony szerszej tematyce związanej z architekturą obronną i rezydencjonalną, choć wątki związane z konserwacją i ochroną zabytków będą nadal dominujące. Na tle licznych, znakomitych często stron i blogów poświęconych zamkom, mój będzie wyróżniał się tym, że jestem nie tylko miłośnikiem, ale także badaczem tych budowli, co pozwoli mi przedstawiać je z nieco odmiennej perspektywy. Zapraszam do lektury kolejnych postów, oraz do dyskusji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz